Dodatkowe koszty leasingu

Główne koszty leasingu obejmują raty kapitałowe, które zsumowane są równe cenie przedmiotu oraz raty odsetkowe, które są dochodem firmy leasingowej. Odsetki mogą zostać ustalone z zastosowaniem stałej, albo zmiennej stopy procentowej. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto oszacować koszt leasingu. Należy wziąć pod uwagę nie tylko wysokość rat, ale także koszty dodatkowe.
Dodatkowe koszty są związane z zawarciem umowy i czynnikami wpływającymi na wysokość miesięcznych opłat. Należą do nich kwota wykupu, wysokość opłat wstępnych, okres leasingu i sposób rozłożenia opłat w czasie.
Obliczając koszty związane z leasingiem należy wziąć pod uwagę możliwość skorzystania z dodatkowych usług. W przypadku leasingu samochodowego firma oferuje korzystne ubezpieczenie, serwis i inne udogodnienia, które niosą za sobą pewne koszty. Przed zdecydowaniem się na zawarcie dodatkowej umowy ubezpieczenia, warto sprawdzić, czy wysokość składek wynegocjowanych przez firmę leasingową jest niższa od kosztów ubezpieczenia wybranego samodzielnie.
Dodatkowe koszty leasingu konsumenckiego dotyczą również wystawiania zaświadczeń i kopii dokumentów, windykacji, rejestracji samochodu, wyceny przedmiotu leasingu, zmiany harmonogramu opłat, terminów płatności i waluty umowy leasingu. Konsument zapłaci również za rozwiązanie umowy przed terminem, albo wydłużenie jej oraz za zmianę swoich danych. Rodzaje usług i wysokość opłat za nie, są ustalane indywidualnie przez firmy leasingowe, dlatego warto wziąć je pod uwagę przy wyborze leasingodawcy.